PENNAZIO, VALENTINA
PENNAZIO, VALENTINA
100014 - Dipartimento di Scienze della formazione
3D Virtual Worlds to design social stories: an integrated approach in interventions with children with ASD
2020-01-01 Fedeli, Laura; Pennazio, Valentina
A Digital Map as a Representational Tool Implications for the Instructional Design Process
2019-01-01 Fedeli, Laura; Pennazio, Valentina; Pentucci, Maila
A proposal to act on Theory of Mind by applying robotics and virtual worlds with children with ASD
2019-01-01 Pennazio, Valentina; Fedeli, Laura
Agire con i problemi: le situazioni-problema
2016-01-01 Pennazio, Valentina
Ambienti tecnologici e apprendimento nei servizi all’infanzia: dall’interazione all’inclusione
2016-01-01 Pennazio, V.
An Exploratory Study on Teacher Training: The Use and Impact of Technologies Within a Specialization Course for Special Needs
2019-01-01 Fedeli, L.; Pennazio, V.
Assessing the development of global competence in teacher education programmes: internal consistency and reliability of a set of rubrics
2023-01-01 Parmigiani, D; Nir, Ab; Ferguson-Patrick, K; Baruch, Af; Heddy, E; Impedovo, Ma; Ingersoll, M; Jones, M; Kimhi, Y; Lourenco, M; Macqueen, S; Pennazio, V; Sokal, L; Timkova, R; Westa, S; Wikan, G
Autodeterminazione e autoregolazione dell’apprendimento in ambienti tecnologici
2022-01-01 Bochicchio, F.; Pennazio, V.
Biblioteche multimediali: libri e software didattici
2017-01-01 Pennazio, V.
Chi è l’e-Teacher? Nuove competenze per una nuova didattica
2016-01-01 Pennazio, V.
Cl@sse 2.0
2012-01-01 Pennazio, Valentina
Classe 2.0
2012-01-01 Pennazio, Valentina
Coltivare un pensiero libero e riflessivo
2015-01-01 Pennazio, Valentina
Competency-based education in Italian secondary schools: a research on students and teachers’ perception about teaching and evaluation methods used in classrooms
2014-01-01 Lotti, Antonella; Traverso, Andrea; Pennazio, Valentina; Parmigiani, Davide
Comunicare, interagire, apprendere: l'educatore in rete
2015-01-01 Pennazio, Valentina
Contenuti digitali: tra progettazione, condivisione e inclusione
2017-01-01 Pennazio, V.
Continuità e co-progettazione inclusiva tra tecnologia e robotica:dai servizi per la prima infanzia alla scuola
2017-01-01 Pennazio, Valentina
Cornice di valore. Una logica di rete che ingloba insegnante, studenti, famiglie e territorio
2015-01-01 Pennazio, Valentina
Dal feedback informativo, al feedback generativo
2018-01-01 Rossi, PIER GIUSEPPE; Pentucci, Maila; Fedeli, Laura; Giannandrea, Lorella; Pennazio, Valentina
Design inclusive learning environments with ICT. A training course for teachers of secondary lower and high school
2023-01-01 Pennazio, V.; Armani, S.