IACONO, SAVERIO

IACONO, SAVERIO  

100023 - Dipartimento di Informatica, bioingegneria, robotica e ingegneria dei sistemi  

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Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
'Alice in Codeland': A Gamified Approach to Web Programming Education 1-gen-2024 Zolezzi, D.; Iacono, S.; Vercelli, G.
A Flipped Remote Lab: Using a Peer Assessment Tool for Learning 3D Modeling 1-gen-2024 Vallarino, Mario; Iacono, Saverio; Bellanti, Edoardo; Vercelli, Gianni V.
A Lesson Learned about Gamification and Engagement in a Master Degree Course 1-gen-2018 Iacono, Saverio; Vercelli, GIANNI VIARDO; Bellanti, Edoardo; Corsi, Alice
Advancing Persistent Character Generation: Comparative Analysis of Fine-Tuning Techniques for Diffusion Models 1-gen-2024 Martini, Luca; Iacono, Saverio; Zolezzi, Daniele; Vercelli, GIANNI VIARDO
Applying gamification techniques to enhance the effectiveness of video-lessons 1-gen-2015 Coccoli, Mauro; Iacono, Saverio; Vercelli, GIANNI VIARDO
AUGMENTED HUMANITY: Tecnologie evolutive e apprendimento tra necessità e ready made 28-lug-2022 Iacono, Saverio
Augmented Learning: Case Study of Gamified and Extended Reality Courses 1-gen-2023 Iacono, Saverio
Comunicazione Digitale XR: Assessing the impact of extended reality technologies on learning 1-gen-2024 Zolezzi, Daniele; Iacono, Saverio; Martini, Luca; Vercelli, GIANNI VIARDO
Esplorazione virtuale del Museo Dalì di Figueras (Spagna). Uno studio di caso sull'adattabilità di risorse di realtà virtuale nell'ambito della didattica della lingua spagnola e delle sue culture in Atti Didamatica 2021. Artificial Intelligence for Education 1-gen-2021 Picano, Antonio; Iacono, Saverio
Gamification di un video-corso sulle competenze informatiche di base: da Gli Irrinunciabili a Star Words 1-gen-2015 Iacono, Saverio; Coccoli, Mauro; Zolezzi, Daniele; Vercelli, GIANNI VIARDO
Gamification in Corporate Training to Enhance Engagement: An Approach 1-gen-2020 Iacono, Saverio; Vallarino, Mario; Vercelli, Gianni Viardo
How to Prepare High-Level Massive Online Open Courses for the Metaverse: Tools and Needs 1-gen-2023 Iacono, Saverio; Vercelli, Gianni
Lessons learned about language learning and extended reality frameworks 1-gen-2019 Iacono, S.; Vercelli, G.
Metaverse, a year after: evolution of XR tools and generative-AI 1-gen-2023 Iacono, Saverio; Zolezzi, Daniele; Vercelli, Gianni
Online Peer Instruction on Moodle to Foster Students' Engagement at the Time of COVID-19 Pandemic 1-gen-2022 Vallarino, Mario; Iacono, Saverio; Zolezzi, Daniele; Vercelli, Gianni V.
Puzzle Battle 2.0: A Revisited Serious Game in VR During Pandemic’s Period 1-gen-2021 Vercelli, G. V.; Iacono, S.; Vallarino, M.; Zolezzi, D.
Star Words - Una Nuova Speranza: Gamification e Generative AI per una Formazione Efficace 1-gen-2024 Zolezzi, Daniele; Iacono, Saverio; Vercelli, Gianni
Star Words Re-Generated: Gamification and GenAI for Effective Training 1-gen-2024 Zolezzi, Daniele; Iacono, Saverio; Vercelli, GIANNI VIARDO
Virtual Reality Arcade Game in Game-Based Learning for Cultural Heritage 1-gen-2018 Iacono, S.; Zolezzi, D.; Vercelli, G.
Virtual Reality in Cultural Heritage: A Setup for Balzi Rossi Museum 1-gen-2024 Iacono, Saverio; Scaramuzzino, Matteo; Martini, Luca; Panelli, Chiara; Zolezzi, Daniele; Perotti, Massimo; Traverso, Antonella; Vercelli, GIANNI VIARDO