ROBOTTI, ELISABETTA

ROBOTTI, ELISABETTA  

100021 - Dipartimento di Matematica  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 66 (tempo di esecuzione: 0.045 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Alnuset 1-gen-2007 Chiappini, G; Pedemonte, B; Robotti, E
AlNuSet 1-gen-2007 Chiappini, G; Robotti, E; Pedemonte, B
AlNuSet nel curriculum di matematica. Guida per gli insegnanti 1-gen-2010 Chiappini, ; Pedemonte, ; Robotti, E
An integrated perspective to approach technology in mathematics education 1-gen-2005 M., Cerulli; B., Pedemonte; Robotti, E
Approaching theoretical knowledge through voices and echoes: a Vygotskian perspective 1-gen-1997 Boero, ; Pedemonte, ; Robotti, E
Building the meaning of measurement in kindergarten: the case of length 1-gen-2022 Robotti, E.
Coming to See Fractions on the Numberline 1-gen-2015 Robotti, E; Antonini, S; BACCAGLINI FRANK, A
Constructing meanings of fraction with MLD students 1-gen-2016 Robotti, E
Costruire e gestire ambienti di apprendimento che integrino strumenti tecnologici: analisi di un caso di studio 1-gen-2004 Bottino, ; Robotti, E
Designing inclusive educational activities in mathematics: the case of algebraic proof 1-gen-2023 Robotti, Elisabetta; Morselli, Francesca
Designing innovative learning activities to face up to difficulties in algebra of dyscalculia students: how exploit the functionality of AlNuSet 1-gen-2017 Robotti, Elisabetta
Developing a joint methodology for comparing the influence of different theoretical frameworks in technology enhanced learning in mathematics: the TELMA approach 1-gen-2006 Artigue, M; Bottino, R; Cerulli, M; Mariotti, M; Morgan, C; Alexopolou, E; Cazes, C; Chaachoua, H; Georget, ; Haspekian, M; Kynigos, C; Lagrange, J; Latsi, M; Maffei, L; Maracci, M; Papadopulou, A; Pedemonte, B; Psycharis, ; Robotti, E; Souchard, ; Trgalova, J; Vandebrouk, F
Didattica della Matematica, Tecnologia e Didattica Speciale 1-gen-2011 Robotti, E
Didattica inclusiva in presenza di studenti con DSA: un esempio per la scuola secondaria relativo all’insegnamento – apprendimento dell’algebra 1-gen-2015 Robotti, Elisabetta
DIFFICULTIES IN ALGEBRA: NEW EDUCATIONAL APPROACH BY ALNUSET 1-gen-2014 Robotti, E; Ferrando, E
Diverse modalità di impiego del micromondo Frazioni di ARI-LAB 2 1-gen-2007 Pedemonte, ; Robotti, E
Dynamic representations for algebraic objects available in AlNuSet: how develop meanings of the notions involved in the equation solution 1-gen-2014 Robotti, E
Educare ad argomentare in matematica: problemi aritmetici nella scuola primaria 1-gen-2020 Ferri, F.; Martignone, F.; Robotti, E.; Sabena, C.
Exploring MLD in mathematics education: Ten years of research 1-gen-2020 Deruaz, Michel; Dias, Thierry; Gardes, Marie-Line; Gregorio, Francesca; Ouvrier-Buffet, Cécile; Florencepeteers, ; Robotti, Elisabetta
Frazioni sul filo 1-gen-2016 Robotti, Elisabetta