MORSELLI, FRANCESCA

MORSELLI, FRANCESCA  

100021 - Dipartimento di Matematica  

Mostra records
Risultati 1 - 15 di 15 (tempo di esecuzione: 0.041 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Beliefs and beyond: hows and whys in the teaching of proof 1-gen-2011 Furinghetti, Fulvia; Morselli, Francesca
Costruzione di esempi in analisi matematica da parte di studenti universitari. L'Insegnamento della Matematica e delle Scienze Integrate 1-gen-2008 A., Antonini; Furinghetti, Fulvia; Morselli, Francesca; E., Tosetto
Démarche d’investigation et explication au collège 1-gen-2015 Panucci, E.; Testera, M.; Morselli, Francesca
Emozioni e risoluzioni di problemi di matematica. Un’indagine sui futuri. insegnanti della scuola dell’infanzia e primaria 1-gen-2014 Sabena, C; Morselli, Francesca
Every unsuccessful solver is unsuccessful in his or her own way: affective and cognitive factors in proving 1-gen-2009 Furinghetti, Fulvia; Morselli, Francesca
Exploring the impact of distance teaching on mathematics educational values in Hong Kong: a study of in-service teachers’ perspectives 1-gen-2023 Zhang, Qiaoping; Chia, Hui Min; Morselli, Francesca
For whom the frog jumps: the case of a good problem solver 1-gen-2007 Furinghetti, Fulvia; Morselli, Francesca
From Anecdotal Exchange to Critical Dialogue in Kindergarten: A Case Study in Italy Based on Habermas’ Construct of Rational Behavior 1-gen-2021 Granone, F.; Morselli, F.; Robotti, E.
How mathematics students perceive the transition from secondary to tertiary level with particular reference to proof 1-gen-2012 Furinghetti, Fulvia; Maggiani, C.; Morselli, Francesca
La dimostrazione come specchio delle pratiche di insegnamento 1-gen-2009 Cossu, Mariapaola; Furinghetti, Fulvia; Morselli, Francesca
Preuve et algèbre au collège: de la conception d’une séquence d’apprentissage à l’évolution du cadre théorique de référence 1-gen-2012 Douek, N; Morselli, Francesca
Promoting formative assessment in a connected classroom environment: design and implementation of digital resources 1-gen-2017 Cusi, A.; Morselli, F.; Sabena, C.
Promuovere strategie di valutazione formativa in Matematica con le nuove tecnologie: l’esperienza del progetto FaSMEd. 1-gen-2017 Cusi, A.; Morselli, F.; Sabena, C.
The key-roles of the expert during classroom discussions aimed at fostering formative assessment processes through the use of digital technologies 1-gen-2024 Cusi, Annalisa; Morselli, Francesca
To exist or not to exist: example generation in real analysis 1-gen-2011 Furinghetti, Fulvia; Morselli, Francesca; S., Antonini