MORSELLI, FRANCESCA
MORSELLI, FRANCESCA
100021 - Dipartimento di Matematica
Beliefs and beyond: hows and whys in the teaching of proof
2011-01-01 Furinghetti, Fulvia; Morselli, Francesca
Costruzione di esempi in analisi matematica da parte di studenti universitari. L'Insegnamento della Matematica e delle Scienze Integrate
2008-01-01 A., Antonini; Furinghetti, Fulvia; Morselli, Francesca; E., Tosetto
Démarche d’investigation et explication au collège
2015-01-01 Panucci, E.; Testera, M.; Morselli, Francesca
EduMath: una sperimentazione didattica di gioco di ruolo immersivo (Edu-larp) per l’apprendimento della matematica
2024-01-01 Traverso, Andrea; Armani, Samantha; Robotti, Elisabetta; Morselli, Francesca
Emozioni e risoluzioni di problemi di matematica. Un’indagine sui futuri. insegnanti della scuola dell’infanzia e primaria
2014-01-01 Sabena, C; Morselli, Francesca
Every unsuccessful solver is unsuccessful in his or her own way: affective and cognitive factors in proving
2009-01-01 Furinghetti, Fulvia; Morselli, Francesca
Exploring the impact of distance teaching on mathematics educational values in Hong Kong: a study of in-service teachers’ perspectives
2023-01-01 Zhang, Qiaoping; Chia, Hui Min; Morselli, Francesca
For whom the frog jumps: the case of a good problem solver
2007-01-01 Furinghetti, Fulvia; Morselli, Francesca
From Anecdotal Exchange to Critical Dialogue in Kindergarten: A Case Study in Italy Based on Habermas’ Construct of Rational Behavior
2021-01-01 Granone, F.; Morselli, F.; Robotti, E.
How mathematics students perceive the transition from secondary to tertiary level with particular reference to proof
2012-01-01 Furinghetti, Fulvia; Maggiani, C.; Morselli, Francesca
La dimostrazione come specchio delle pratiche di insegnamento
2009-01-01 Cossu, Mariapaola; Furinghetti, Fulvia; Morselli, Francesca
Preuve et algèbre au collège: de la conception d’une séquence d’apprentissage à l’évolution du cadre théorique de référence
2012-01-01 Douek, N; Morselli, Francesca
Promoting formative assessment in a connected classroom environment: design and implementation of digital resources
2017-01-01 Cusi, A.; Morselli, F.; Sabena, C.
Promuovere strategie di valutazione formativa in Matematica con le nuove tecnologie: l’esperienza del progetto FaSMEd.
2017-01-01 Cusi, A.; Morselli, F.; Sabena, C.
The key-roles of the expert during classroom discussions aimed at fostering formative assessment processes through the use of digital technologies
2024-01-01 Cusi, Annalisa; Morselli, Francesca
To exist or not to exist: example generation in real analysis
2011-01-01 Furinghetti, Fulvia; Morselli, Francesca; S., Antonini
Tra passato e futuro: storie di futuri insegnanti di matematica di scuola primaria
2023-01-01 Cusi &, Annalisa; Morselli, Francesca