TONIZZI, IRENE
TONIZZI, IRENE
100014 - Dipartimento di Scienze della formazione
Apprendimento matematico: il ruolo predittivo delle funzioni esecutive
2022-01-01 Traverso, Laura; Tonizzi, Irene; Viterbori, Paola
Cognitive correlates of math abilities in autism spectrum disorder
2024-01-01 Tonizzi, I.; Carmen Usai, M.
Early arithmetic: the role of domain specific and domain general skills
2021-01-01 Tonizzi, I.; Garbarino, A.; Traverso, L.; Usai, M. C.; Viterbori, P.
Fostering number sense in low SES children: a comparison between low- and high-intensity interventions
2020-01-01 Tonizzi, Irene; Traverso, L.; Usai, M. C.; Viterbori, P.
Funzioni esecutive e disturbi dello spettro dell'autismo
2022-01-01 Crippa, Alessandro; Tonizzi, Irene; Usai, MARIA CARMEN
Il controllo inibitorio nei disturbi dello spettro autistico: meta-analisi su misure dirette e indirette
2021-01-01 Tonizzi, I.; Giofre', David; Usai, M. C.
Il ruolo di diverse componenti esecutive rispetto allo sviluppo di differenti prerequisiti matematici
2019-01-01 Viterbori, P.; Traverso, L.; Tonizzi, I.; Usai, M. C.
Inhibition: Theoretical and psychometric issues
2023-01-01 Tonizzi, I.; Giofre', David
Inhibitory control and math abilities in autism spectrum disorder and typical development
2024-02-22 Tonizzi, Irene
Inhibitory Control in Autism Spectrum Disorders: Meta-analyses on Indirect and Direct Measures
2022-01-01 Tonizzi, I.; Giofrè, D.; Usai, M. C.
Inibizione della risposta e gestione dell’interferenza nei disturbi dello spettro autistico
2022-01-01 Repetto, Corrado; Tonizzi, Irene; Usai, M. C.
La relazione tra prerequisiti specifici e generali nelle precoci abilità di calcolo
2020-01-01 Garbarino, A.; Tonizzi, I.; Larosa, M.; Traverso, Laura
La soppressione dell'interferenza nei disturbi dello spettro autistico. Una meta-analisi sugli studi che utilizzano il Flanker test
2022-01-01 Tonizzi, Irene; Repetto, Corrado; Giofre', David; Usai, MARIA CARMEN
Math abilities in autism spectrum disorder: A meta-analysis
2023-01-01 Tonizzi, I.; Usai, M. C.
Promuovere il senso del numero nei bambini con SES basso: un confronto tra interventi a bassa e alta intensità
2020-01-01 Tonizzi, I.; Traverso, L.; Usai, M. C.; Viterbori, Paola
Ridurre le disparità di accesso alla scuola primaria: uno studio sul potenziamento dei prerequisiti matematici in contesti a rischio socio-educativo
2017-01-01 Tonizzi, Irene; Viterbori, Paola; Traverso, Laura
The Cognitive Underpinnings of Early Arithmetic Depend on Arithmetic Problem Format: A Study with Five-Year-Old Children
2023-01-01 Traverso, L.; Tonizzi, I.; Usai, M. C.; Viterbori, P.
The relationship of working memory and inhibition with different number knowledge skills in preschool children
2021-01-01 Traverso, L.; Tonizzi, I.; Usai, M. C.; Viterbori, P.
Understanding sex/gender differences in intelligence profiles of children with Autism: A comprehensive WISC meta-analysis
2024-01-01 Giofre', David; Lievore, R.; Allen, K.; Tonizzi, I.; Mammarella, I. C.; Toffalini, E.