This research aims to study, for the first time in the Italian context, the frequency and relevance of family routines and rituals during the pre-school stage in a non-clinical children group. The paper presents the results of a family survey of 321 subjects in order to investigate how the routine importance and the rituals meanings are associated with changes in children well-being. The findings highlight how the everyday can be regarded as a stable structure (scaffolding) that by organizing routines, roles and rituals enhances adaptive behavior in children during the preschool age.
Scheda prodotto non validato
Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo
Titolo: | La funzione scaffolding di routine e rituali familiari durante l’età prescolare dei figli |
Autori: | |
Data di pubblicazione: | 2015 |
Rivista: | |
Handle: | http://hdl.handle.net/11567/843749 |
Appare nelle tipologie: | 01.01 - Articolo su rivista |
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.