The contribution presents a pilot project aimed at introducing 30 children aged between 8 and 12, some of whom with Special Educational Needs, to the study of English. Language activities focusing on the theme of emotions are proposed using robotic tools (Ozobot). The emotions experienced during the learning process were assessed through an emoticon questionnaire, confirming the potential of educational robotics in language teaching.
Il contributo presenta un progetto pilota di avvicinamento allo studio dell’inglese da parte di 30 bambini tra gli 8 e i 12 anni, alcuni dei quali con Bisogni Educativi Speciali. Vengono proposte attività in lingua sul tema delle emozioni con strumenti robotici (Ozobot). Le emozioni provate durante l’apprendimento sono state rilevate con un questionario emoticon e hanno confermato le potenzialità della robotica educativa nella didattica delle lingue.
Favorire emozioni positive verso l’apprendimento linguistico: le potenzialità di una progettazione con elementi robotica educativa
Rita Cersosimo
2024-01-01
Abstract
The contribution presents a pilot project aimed at introducing 30 children aged between 8 and 12, some of whom with Special Educational Needs, to the study of English. Language activities focusing on the theme of emotions are proposed using robotic tools (Ozobot). The emotions experienced during the learning process were assessed through an emoticon questionnaire, confirming the potential of educational robotics in language teaching.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.