SPINELLI, RICCARDO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.983
Totale 5.983
Nazione #
IT - Italia 5.983
Totale 5.983
Città #
Genova 3.830
Genoa 773
Rapallo 708
Vado Ligure 654
Bordighera 18
Totale 5.983
Nome #
Is tourism going green? A literature review on green innovation for sustainable tourism 179
An analysis of strategic groups in the Third-Party Logistics industry 179
Understanding firms’ international growth: a proposal via Self Organizing Maps 174
Evaluating the quality of web communication in nautical tourism: A suggested approach 154
Revisiting IT Readiness: An Approach for Small Firms 146
The determinants of IT adoption by SMEs. An agenda for research. 138
The use of websites by Mediterranean tourist ports 132
Balancing growth: A conceptual framework for evaluating ICT readiness in SMEs 131
Un’analisi dei raggruppamenti strategici nella fornitura di servizi logistici 124
Evaluating IT readiness in Small Firms: A Survey of UK Manufacturing Firms 119
International Service Delivery and Internet-Based Technologies 115
Balancing Growth: A Conceptual Framework for Evaluating ICT Readiness in SMEs 110
The Determinants of IT Adoption by SMEs: An Agenda for Research 108
Digital Economy and Innovative Practices in Healthcare Services 107
ICT Use in SMEs. A Comparison between the North West of England and the Province of Genoa 106
Proceedings of the 11th European Conference on Information Systems Management - ECISM 2017 98
IT Readiness in Small Firms 97
The quality of web communication by tourist ports in the Mediterranean Sea: A comparative analysis 96
Economia digitale ed internazionalizzazione delle imprese 94
Empowering Organizations: Enabling Platforms and Artifacts 92
La piccola e media industria in Liguria alla luce di un'analisi della struttura economica, finanziaria e patrimoniale 91
Green innovation opportunities for sustainable tourism: A literature review 87
Second Level Organisations (SLOs) in Voluntary Sector: an Italian Perspective 83
The Impact of ICT on International Strategies: Developing a Two-step Model 82
The Digital Economy: a Conceptual Framework for a New Economic Paradigm 82
Il non profit nei Paesi in via di sviluppo: il caso di Lima Nord 81
Introduction 81
A Conceptual Framework for the Digital Economy: Laying the Foundations of a New Economic Paradigm 81
SMEs and E-commerce: A Comparative Pilot Study of Experiences in the UK and Italy 80
L’impatto delle strategie corporate sulle performance delle imprese di logistica via mare 80
I servizi di ricettività turistica e la domanda: un rapporto da recuperare 77
L’Università come impresa non profit: il caso dell'Universidad Católica Sedes Sapientiae 76
From Healthcare Services to E-Health Applications: A Delivery System-Based Taxonomy 74
The quality of web communication by Italian tourist ports 74
Le criticità del processo di integrazione delle nuove tecnologie nelle imprese tradizionali 72
The Impact of ICT on International Strategies: Developing a Two-step Model 71
Corporate Social Responsibility Communication in the Football Industry: Evidence from Juventus Football Club 70
Un'analisi della struttura economico-finanziaria e patrimoniale 69
La e-internationalisation: una rilettura del modello dei vettori di internazionalizzazione nell'ottica dell'e-business 69
Information Technology e piccole imprese 68
Il business plan per l'internazionalizzazione: uno strumento multidisciplinare per pianificare e realizzare lo sviluppo nei mercati esteri 68
Ad ogni navigante il suo porto: la segmentazione nei marina 68
La Universidad como empresa non profit: el caso de la Universidad Católica Sedes Sapientiae. 67
Nuovo Pignone 66
La Universidad como empresa non profit: el caso de la Universidad Católica Sedes Sapientiae 65
La valutazione e l'impatto della "prontezza ICT" nelle piccole e medie imprese 64
Recensione di "Quagli A., Teodori C. (a cura di), I siti Web e la comunicazione ai mercati finanziari. Gli strumenti e gli intermediari, Franco Angeli, Milano, 2005" 64
Editoriale - Il percorso di Clara Caselli "tra locale e globale". Passione e avventura con la persona al centro 64
Le organizzazioni di secondo livello nell'ambito del volontariato 62
From healthcare services to e-health applications: A delivery system-based taxonomy 60
Ad ogni navigante il suo porto. Una benefit-segmentation della clientela dei marina. 60
Web Communication by Italian Tourist Ports: A Websites Quality Assessment Exercise 58
Forewords 58
Re-Evaluating SMEs IT Readiness in the Age of the Cloud 57
Non Profit, Università e Terzo Mondo: il caso dell'Universidad Católica Sedes Sapientiae 56
Specializzazioni, distretti e filiere 55
Ict Adoption and Use by Italian Smes: A Cross-Industry Comparison 55
The Evaluation of the Impact of Internet-Based Technologies on International Service Delivery 55
Non profit, Università e sviluppo: il caso di Lima Nord 52
Il contributo del non profit alla creazione e gestione della conoscenza nell'ente pubblico locale. Il ruolo delle organizzazioni di secondo livello (O2L) nel volontariato 52
The Evaluation and Impact of ICT Readiness in SMEs: Constructing a New Framework 52
Las empresas non lucrativas en los Paises en desarrollo: el caso de Lima Nord 51
Recensione di Yip G. S., Total Global Strategy II. Updated for the Internet and Service Era, Upper Saddle River, Prentice Hall, 2003 50
Comunicare e promuovere la sostenibilità: il caso dei portali turistici regionali 50
University and international cooperation for development: the students’ perspective 46
Benefit segmentation of pleasure boaters in Mediterranean marinas: A proposal 46
Una systematic literature review del turismo nautico: una prospettiva economico-manageriale 46
Turismo culturale e patrimonio di prossimità 45
Recensione di "Benevolo C., Grasso M., L’impresa alberghiera. Produzione, strategie e politiche di marketing, Franco Angeli, Milano, 2006" 45
Towards a new body of marine tourism research: A scoping literature review of nautical tourism 43
Sailing troubled waters: a systematic review of nautical tourism research 43
Examining the X factor of corporate social responsibility in professional football clubs: An integrative literature review 42
La sostenibilità ambientale dei porti turistici italiani: un’analisi della comunicazione web 41
Non profit, Universidad y desarrollo: el caso de Lima Nord 41
Communicating and promoting sustainability in tourism: an analysis of the official websites of the Italian regions 40
Preface 39
L’attrattività delle zone economiche speciali per l’internazionalizzazione delle imprese 37
Introduzione 36
Sustainability and Consumer Behaviour in the Fast Fashion Industry: A Systematic Literature Review 35
Sustainability in the Mediterranean tourist ports: The role of certifications 33
La sostenibilità nei porti turistici del Mediterraneo: il ruolo delle certificazioni 32
The Environmental Sustainability of Tourist Ports; A Web Communication Analysis 21
Insegnare responsabilità sociale in Università 21
Il ruolo della finanza aziendale nella formazione di international business & management 20
Corporate Social Responsibility and Legitimacy Management in Charitable Sport Foundations: Evidence from Major League Soccer Clubs 16
Il sostegno pubblico all’internazionalizzazione: l’esperienza del Progetto Finalizzato ‘Strutture e servizi per l’internazionalizzazione delle imprese italiane e sviluppo delle esportazioni’ 14
Construct of Corporate Social Responsibility Scepticism: Implications and Insights from the Literature 11
Musei, luoghi plurali per la produzione culturale. Riccardo Spinelli intervista Adele Maresca e Franca Acerenza 2
Usare le nuove tecnologie e… saperle nascondere. Riccardo Spinelli intervista Giorgio Genta 2
Totale 6.253
Categoria #
all - tutte 18.254
article - articoli 7.943
book - libri 163
conference - conferenze 3.897
curatela - curatele 861
other - altro 470
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 4.920
Totale 36.508


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.232 0 0 0 0 0 176 281 80 120 278 238 59
2020/2021410 24 56 70 21 24 33 16 34 41 23 36 32
2021/2022845 13 79 50 84 36 81 52 197 56 70 23 104
2022/2023880 86 51 14 103 98 138 6 75 150 5 133 21
2023/2024565 39 59 25 48 34 115 27 24 38 44 36 76
2024/2025786 104 98 46 87 281 170 0 0 0 0 0 0
Totale 6.253