Part of the Design for Next Conference Proceedings, for the conference held in Rome April 12-14 2017, the paper shows how the three Religions of the Book, through their design, reveal cultural connections and economical relationships with the land of use and its own habits and heritage, in a cross-cultural process that demonstrates consistently integration and diversification, simultaneously separation and union. Focusing on objects and visual products, the aim of this essay is to widen integration and reciprocal understanding in the next society, through a design-driven cultural process.

Lo scritto mostra come le ‘Tre Religioni del Libro’, attraverso il design dei loro artefatti rivelino connessioni culturali e relazioni economiche con il luogo di appartenenza, con i costumi e le abitudini locali, in un processo culturale di scambio e interconnessione che dimostra integrazione e autonomia, simultaneamente unione e separazione dell’identità della comunità. Concentrandosi sugli oggetti, ma anche sui prodotti visuali, lo scopo del testo è generare reciproca comprensione nella nuova società, attraverso un processo articolato in accordo con i criteri della disciplina del design.

Sacred design: immaterial values, material culture

Luisa Chimenz
2017-01-01

Abstract

Part of the Design for Next Conference Proceedings, for the conference held in Rome April 12-14 2017, the paper shows how the three Religions of the Book, through their design, reveal cultural connections and economical relationships with the land of use and its own habits and heritage, in a cross-cultural process that demonstrates consistently integration and diversification, simultaneously separation and union. Focusing on objects and visual products, the aim of this essay is to widen integration and reciprocal understanding in the next society, through a design-driven cultural process.
2017
Lo scritto mostra come le ‘Tre Religioni del Libro’, attraverso il design dei loro artefatti rivelino connessioni culturali e relazioni economiche con il luogo di appartenenza, con i costumi e le abitudini locali, in un processo culturale di scambio e interconnessione che dimostra integrazione e autonomia, simultaneamente unione e separazione dell’identità della comunità. Concentrandosi sugli oggetti, ma anche sui prodotti visuali, lo scopo del testo è generare reciproca comprensione nella nuova società, attraverso un processo articolato in accordo con i criteri della disciplina del design.
978-1-138-09023-1
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