The article reflects on the ways and times of the educational gesture of narrativity in the family and at school, understanding it as a bridge on which to build the educa- tional pact also and above all in the digital and virtual contemporaneity. The peda- gogical solicitations of Pope Francis attend in this reflection as fundamental ethical, hermeneutic and theoretical solicitations.
L’articolo riflette sui modi e sui tempi del gesto educativo della narratività in famiglia e a scuola intendendolo come ponte sul quale edificare il patto edu- cativo anche e soprattutto nella contemporaneità digitale e virtuale. Le solle- citazioni pedagogiche di Papa Francesco intervengono in questa riflessione come sollecitazioni etiche, ermeneutiche e teoretiche fondanti.
Il dialogo, lo sguardo e il villaggio: per una paideia contemporanea
Arsena A
2020-01-01
Abstract
The article reflects on the ways and times of the educational gesture of narrativity in the family and at school, understanding it as a bridge on which to build the educa- tional pact also and above all in the digital and virtual contemporaneity. The peda- gogical solicitations of Pope Francis attend in this reflection as fundamental ethical, hermeneutic and theoretical solicitations.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
RIVISTA LASALLIANA N. 2 - 2020_pubblicato.pdf
accesso chiuso
Tipologia:
Documento in versione editoriale
Dimensione
1.87 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.87 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.