This article discusses the hypothesis of a recovery of the phenomenological and literary paradigms of antiquity to cross the complexity of the existential, educational and relational experience in the digital contemporary world, focusing on the problems of the construction of identity and digital citizenship in social coexistence intended as a place of education
In questo articolo si discute l’ipotesi di un recupero dei paradigmi fenomenologici e letterari dell’anti- chità per attraversare la complessità dell’esperienza esistenziale, educativa e relazionale nella contempo- raneità digitale, focalizzandosi sulle problematiche della costruzione dell’identità e della cittadinanza digitale nella convivenza social intesa come luogo dell’educativo
Responsabilità pedagogica ed educazione alla cittadinanza digitale: le potenzialità democratiche della letteratura nella società liquida
Arsena A
2022-01-01
Abstract
This article discusses the hypothesis of a recovery of the phenomenological and literary paradigms of antiquity to cross the complexity of the existential, educational and relational experience in the digital contemporary world, focusing on the problems of the construction of identity and digital citizenship in social coexistence intended as a place of educationFile | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Arsena_Encyclopaideia_2022_democrazia.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Documento in versione editoriale
Dimensione
100.58 kB
Formato
Adobe PDF
|
100.58 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.