TRAVERSO, LAURA

TRAVERSO, LAURA  

100014 - Dipartimento di Scienze della formazione  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 35 (tempo di esecuzione: 0.037 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Autoregoliamoci giocando 1-gen-2014 Traverso, Laura; C., Mantini; Usai, MARIA CARMEN; Viterbori, Paola
Autoregoliamoci: un programma per la scuola d’infanzia 1-gen-2013 Usai, MARIA CARMEN; Viterbori, Paola; C., Mantini; Traverso, Laura; DE FRANCHIS, Valentina
Bambini «a rischio» nel passaggio dalla scuola dell’infanzia alla scuola primaria: la relazione fra prerequisiti scolastici, caratteristiche comportamentali e funzioni esecutive 1-gen-2010 Traverso, Laura; Viterbori, Paola; Usai, MARIA CARMEN
Dimensional Change Card Sort. Validazione italiana di una prova per la valutazione delle Funzioni Esecutive 1-gen-2014 Traverso, Laura; DE FRANCHIS, Valentina
Distinct inhibition dimensions differentially account for working memory performance in 5-year-old children 1-gen-2020 Traverso, L.; Viterbori, P.; Malagoli, C.; Usai, M. C.
Effectiveness of an executive function training in italian preschool educational services and far transfer effects to pre-academic skills 1-gen-2019 Traverso, L.; Viterbori, P.; Usai, M. C.
Examining the Effectiveness of Group Games in Enhancing Inhibitory Control in Preschoolers 1-gen-2021 Jiao, X.; Traverso, L.; Gai, X.
Executive functions in children with specific learning disorders: Shedding light on a complex profile through teleassessment 1-gen-2023 Capodieci, A.; Ruffini, C.; Frascari, A.; Rivella, C.; Bombonato, C.; Giaccherini, S.; Scali, V.; Luccherino, L.; Viterbori, P.; Traverso, L.; Usai, M. C.; Marzocchi, G. M.; Pecini, C.
Fostering number sense in low SES children: a comparison between low- and high-intensity interventions 1-gen-2020 Tonizzi, Irene; Traverso, L.; Usai, M. C.; Viterbori, P.
How preschool executive functioning predicts several aspects of math achievement in Grades 1 and 3: A longitudinal study 1-gen-2015 Viterbori, Paola; Usai, MARIA CARMEN; Traverso, Laura; DE FRANCHIS, Valentina
Identificare i bambini a rischio per l’apprendimento: importanza di un’analisi multidimensionale. 1-gen-2014 Costantini, S.; Traverso, Laura; Viterbori, Paola
Improving Executive Function in childhood: Evaluation of a training intervention for 5- year-old children 1-gen-2015 Traverso, Laura; Viterbori, Paola; Usai, MARIA CARMEN
Inhibition and individual differences in behavior and emotional regulation in adolescence 1-gen-2022 Malagoli, C.; Chiorri, C.; Traverso, L.; Usai, M. C.
Inhibitory control and verb inflection in Italian preschool children 1-gen-2022 Gandolfi, E.; Usai, M. C.; Traverso, L.; Viterbori, P.
Inhibitory processes in toddlers: A latent-variable approach. 1-gen-2014 Gandolfi, Elena; Viterbori, Paola; Traverso, Laura; Usai, MARIA CARMEN
La valutazione delle funzioni esecutive in età prescolare 1-gen-2017 Usai, MARIA CARMEN; Traverso, Laura; Gandolfi, Elena; Viterbori, Paola
Latent structure of executive function in 5 to and 6 year old children: A longitudinal study. 1-gen-2014 Usai, MARIA CARMEN; Viterbori, Paola; Traverso, Laura; DE FRANCHIS, Valentina
Lo sviluppo dell’inibizione: evidenze e interrogativi ancora aperti 1-gen-2023 Gandolfi, Elena; Traverso, Laura; Usai, MARIA CARMEN; Viterbori, Paola
Lo sviluppo dell’inibizione: spunti di riflessione finali. Risposte ai commenti. 1-gen-2023 Gandolfi, Elena; Traverso, Laura; Usai, MARIA CARMEN; Viterbori, Paola
On the relation between the development of working memory updating and working memory capacity in preschoolers 1-gen-2022 Panesi, Sabrina; Bandettini, Alessia; Traverso, Laura; Morra, Sergio