Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 21 a 40 di 83
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
The pervasive avoidance of prospective statistical power: major consequences and practical solutions 1-gen-2015 Tressoldi, Patrizio; Giofre', David
Il MOQ-T: Un questionario per gli insegnanti di facile utilizzo per la rilevazione dei sintomi del disturbo della coordinazione motoria 1-gen-2015 Giofre', David; Barbato, Laura; Cornoldi, Cesare; Schoemaker, Marina M.
Indicatori BES e Problenmi di adattamento. Questionari osservativi per la Scuola Primaria 1-gen-2015 Cornoldi, Cesare; Giofrè, David; Belacchi, Carmen
Versione ridotta delle matrici colorate di Raven: Uno strumento rapido per l'assessment in bambini dai tre ai cinque anni e undici mesi 1-gen-2015 Giofre', David; Belacchi, Carmen
The structure of intelligence in children with specific learning disabilities is different as compared to typically development children 1-gen-2015 Giofre', David; Cornoldi, Cesare
Forward and backward digit span difficulties in children with specific learning disorder 1-gen-2016 Giofre', David; Stoppa, Ernesto; Ferioli, Paolo; Pezzuti, Lina; Cornoldi, Cesare
La Leiter-3 e la valutazione cognitive nella psicopatologia dello sviluppo: Un caso clinico 1-gen-2016 Provazza, S; Nocera, A; Giofre', D
Differences in verbal and visuospatial forward and backward order recall: A review of the literature 1-gen-2017 Donolato, Enrica; Giofrè, David; Mammarella Irene, C.
The influence of journal submission guidelines on authors' reporting of statistics and use of open research practices 1-gen-2017 Giofrè, David; Cumming, Geoff; Fresc, Luca; Boedker, Ingrid; Tressoldi, Patrizio
How semantic organisation influences primary school children’s working memory 1-gen-2017 Giofrè, David; Carretti, Barbara; Belacchi, Carmen
The relationship between intelligence, working memory, academic self-esteem, and academic achievement 1-gen-2017 Giofre', D; Borella, E; Mammarella, I C
Strengths and Weaknesses in the Intellectual Profile of Different Subtypes of Specific Learning Disorder: A Study on 1,049 Diagnosed Children 1-gen-2017 Toffalini, Enrico; Giofrè, David; Cornoldi, Cesare
La WISC-IV sovrastima le competenze dei ragazzi italiani? Discrepanze tra la standardizzazione UK e quella Italiana della scala 1-gen-2017 Giofrè, David; Toffalini, Enrico; Provazza, Serena
Intelligence measures as diagnostic tools for children with specific learning disabilities 1-gen-2017 Giofre', D; Toffalini, E; Altoè, G; Cornoldi, C
Pros and Cons of Using Intelligence Batteries for the Study of Clinical Populations: A Response to Beaujean (2017) 1-gen-2017 Toffalini, E; Giofre', D; Cornoldi, C
Learning geometry: The development of geometrical concepts and the role of cognitive processes 1-gen-2017 Mammarella, Irene; Giofrè, David; Caviola, Sara
Anxiety profiles and protective factors: A latent profile analysis in children 1-gen-2018 Mammarella, Irene C.; Donolato, Enrica; Caviola, Sara; Giofrè, David
The underlying structure of visuospatial working memory in children with mathematical learning disability 1-gen-2018 Mammarella, Irene C.; Caviola, Sara; Giofrè, David; Szűcs, Dénes
Autistic-like traits in children are associated with enhanced performance in a qualitative visual working memory task 1-gen-2018 Hamilton, Colin J.; Mammarella, Irene C.; Giofrè, David
Verbal and visuospatial WM & academic achievement 1-gen-2018 Giofrè, David; Donolato, Enrica; Mammarella, IRENE CRISTINA
Mostrati risultati da 21 a 40 di 83
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile