GANDOLFI, ELENA
GANDOLFI, ELENA
100014 - Dipartimento di Scienze della formazione
A working memory span task for toddlers
2021-01-01 Morra, Sergio; Gandolfi, Elena; Panesi, Sabrina; Prandelli, Laura
Executive skills and early language development
2012-01-01 Viterbori, Paola; Gandolfi, Elena; Usai, MARIA CARMEN
Inhibitory control and verb inflection in Italian preschool children
2022-01-01 Gandolfi, E.; Usai, M. C.; Traverso, L.; Viterbori, P.
Inhibitory Control Skills and Language Acquisition in Toddlers and Preschool Children
2020-01-01 Gandolfi, E.; Viterbori, P.
Inhibitory processes in toddlers: A latent-variable approach.
2014-01-01 Gandolfi, Elena; Viterbori, Paola; Traverso, Laura; Usai, MARIA CARMEN
La risoluzione dell’ambiguità morfosintattica in bambini a sviluppo tipico e in bambini con disturbo specifico del linguaggio: una prova sperimentale
2018-01-01 Diotti, D.; Gandolfi, E.; Lovotti, S.; Viterbori, P.
La valutazione delle funzioni esecutive in età prescolare
2017-01-01 Usai, MARIA CARMEN; Traverso, Laura; Gandolfi, Elena; Viterbori, Paola
Le competenze morfosintattiche espressive nei DSL: proposta di una nuova prova di valutazione
2017-01-01 Lovotti, Sara; Gandolfi, Elena; Diotti, Danilo; Viterbori, Paola
Lo sviluppo dell’inibizione: evidenze e interrogativi ancora aperti
2023-01-01 Gandolfi, Elena; Traverso, Laura; Usai, MARIA CARMEN; Viterbori, Paola
Lo sviluppo dell’inibizione: spunti di riflessione finali. Risposte ai commenti.
2023-01-01 Gandolfi, Elena; Traverso, Laura; Usai, MARIA CARMEN; Viterbori, Paola
Morphological and Inhibitory Skills in Monolingual and Bilingual Children With and Without Developmental Language Disorder
2024-01-01 Gandolfi, Elena; Diotallevi, Giovanna; Viterbori, Paola
Sviluppo del linguaggio, temperamento e funzioni esecutive emergenti nel terzo anno di vita
2020-01-01 Gandolfi, Elena; Zanobini, Mirella; Dodici, Selene; Viterbori, Paola; Usai, MARIA CARMEN
The contribution of inhibitory control to early literacy skills in 4‐ to 5‐year‐old children
2022-01-01 Traverso, Laura; Viterbori, Paola; Gandolfi, Elena; Zanobini, Mirella; Usai, Maria Carmen
The longitudinal relationship between early inhibitory control skills and emergent literacy in preschool children
2021-01-01 Gandolfi, E.; Traverso, L.; Zanobini, M.; Usai, M. C.; Viterbori, P.
The relationship between temperamental dimensions and inhibitory control in early childhood: Implications for language acquisition
2020-01-01 Usai, M. C.; Viterbori, P.; Gandolfi, E.; Zanobini, M.