USAI, MARIA CARMEN
USAI, MARIA CARMEN
100014 - Dipartimento di Scienze della formazione
A Short Game-Based Intervention for Enhancing Executive Functions at School: a Pilot Study
2024-01-01 Cravet, Elena; Usai, MARIA CARMEN
Abilità di base nell’area alfabetica e matematica: il ruolo delle funzioni esecutive
2013-01-01 DE FRANCHIS, Valentina; Usai, MARIA CARMEN
Autoregoliamoci giocando
2014-01-01 Traverso, Laura; C., Mantini; Usai, MARIA CARMEN; Viterbori, Paola
Autoregoliamoci: un programma per la scuola d’infanzia
2013-01-01 Usai, MARIA CARMEN; Viterbori, Paola; C., Mantini; Traverso, Laura; DE FRANCHIS, Valentina
Autostima e motivazione in bambini con scarsi risultati scolastici nel passaggio dalla quinta elementare alla prima media: riflessioni alla luce di un modello dinamico
2003-01-01 Usai, MARIA CARMEN; Zanobini, Mirella
Bambini «a rischio» nel passaggio dalla scuola dell’infanzia alla scuola primaria: la relazione fra prerequisiti scolastici, caratteristiche comportamentali e funzioni esecutive
2010-01-01 Traverso, Laura; Viterbori, Paola; Usai, MARIA CARMEN
Cognitive and emotional regulation in adolescents and young women with eating disorders
2020-01-01 Malagoli, Chiara; Cerro, Pier Fabrizio; Vecchiato, Caterina; Usai, Maria Carmen
Cognitive correlates of math abilities in autism spectrum disorder
2024-01-01 Tonizzi, I.; Carmen Usai, M.
Competenza linguistica e profili temperamentali in bambini frequentanti l’asilo nido
2009-01-01 V., Garello; Usai, MARIA CARMEN; Viterbori, Paola
Dagli slogan alla validazione scientifica: La lunga marcia della prevenzione. L'asilo nido come luogo di prevenzione
2006-01-01 Di Nuovo, S.; Belacchi, C.; Santinello, M.; Vieno, A.; Usai, M. C.; Pfanner, P.; Federici, S.; Belardinelli, M. O.; Bonino, S.; Calandri, E.; Cattelino, E.; Baldi, P. L.; Boncori, L.; Corcella, P. R.; De Rénoche, G.
Distinct inhibition dimensions differentially account for working memory performance in 5-year-old children
2020-01-01 Traverso, L.; Viterbori, P.; Malagoli, C.; Usai, M. C.
Domain-specific self-concept and achievement motivation in the transition from primary to low middle school
2002-01-01 Zanobini, Mirella; Usai, MARIA CARMEN
Effectiveness of an executive function training in italian preschool educational services and far transfer effects to pre-academic skills
2019-01-01 Traverso, L.; Viterbori, P.; Usai, M. C.
Effects of Computerized Emotional Training on Children with High Functioning Autism
2021-01-01 Piana, Stefano; Malagoli, Chiara; Usai, Maria Carmen; Camurri, Antonio
Effetti del rumore sul controllo del fuoco dell'attenzione
1994-01-01 Usai, MARIA CARMEN; Umilta', C. A.
Executive functions in children with specific learning disorders: Shedding light on a complex profile through teleassessment
2023-01-01 Capodieci, A.; Ruffini, C.; Frascari, A.; Rivella, C.; Bombonato, C.; Giaccherini, S.; Scali, V.; Luccherino, L.; Viterbori, P.; Traverso, L.; Usai, M. C.; Marzocchi, G. M.; Pecini, C.
Executive skills and early language development
2012-01-01 Viterbori, Paola; Gandolfi, Elena; Usai, MARIA CARMEN
Fostering number sense in low SES children: a comparison between low- and high-intensity interventions
2020-01-01 Tonizzi, Irene; Traverso, L.; Usai, M. C.; Viterbori, P.
Funzioni esecutive in bambini e ragazzi con Disturbi Pervasivi dello Sviluppo
2012-01-01 Malagoli, Chiara; Usai, MARIA CARMEN; Solari, Silvano; Arduino, G. M.
How preschool executive functioning predicts several aspects of math achievement in Grades 1 and 3: A longitudinal study
2015-01-01 Viterbori, Paola; Usai, MARIA CARMEN; Traverso, Laura; DE FRANCHIS, Valentina