Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 66
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Approaching theoretical knowledge through voices and echoes: a Vygotskian perspective 1-gen-1997 Boero, ; Pedemonte, ; Robotti, E
The voices and echoes game» and the interiorization of crucial aspects of the theoretical knowledge in Vygotskian perspective: Ongoing research 1-gen-1998 P., Boero; G., Chiappini; B., Pedemonte; Robotti, E
Verbalization as a mediator between figural and theoretical aspects 1-gen-2001 Robotti, E
Le rôle médiateur de la verbalisation entre les aspects figuraux et théoriques dans le processus de démonstration d’un problème de géométrie plane 1-gen-2002 Robotti, E
Mathematical Teaching and Learning Environment Mediated by ICT 1-gen-2003 G., Chiappini; B., Pedemonte; Robotti, E
Costruire e gestire ambienti di apprendimento che integrino strumenti tecnologici: analisi di un caso di studio 1-gen-2004 Bottino, ; Robotti, E
Le rôle médiateur de la verbalisation entre les aspects figuraux et théoriques dans un problème de géométrie plane 1-gen-2004 Robotti, E
An integrated perspective to approach technology in mathematics education 1-gen-2005 M., Cerulli; B., Pedemonte; Robotti, E
Developing a joint methodology for comparing the influence of different theoretical frameworks in technology enhanced learning in mathematics: the TELMA approach 1-gen-2006 Artigue, M; Bottino, R; Cerulli, M; Mariotti, M; Morgan, C; Alexopolou, E; Cazes, C; Chaachoua, H; Georget, ; Haspekian, M; Kynigos, C; Lagrange, J; Latsi, M; Maffei, L; Maracci, M; Papadopulou, A; Pedemonte, B; Psycharis, ; Robotti, E; Souchard, ; Trgalova, J; Vandebrouk, F
AlNuSet 1-gen-2007 Chiappini, G; Robotti, E; Pedemonte, B
Transforming classroom teaching & learning through technology: Analysis of a case study 1-gen-2007 Bottino, R. M.; Robotti, E
Alnuset 1-gen-2007 Chiappini, G; Pedemonte, B; Robotti, E
Technology Enhanced Learning in Mathematics: the cross-experimentation approach adopted by the TELMA European Research Team 1-gen-2007 Bottino, R. M.; Robotti, E
Teaching and Learning Concrete and Theoretical Arithmetic through Technology 1-gen-2007 Chiappini, G; Robotti, E
Il Laboratorio Didattico di Matematica: riferimenti concreti per la sua costruzione mediante l’uso di ARI-LAB 2 1-gen-2007 Chiappini, ; Pedemonte, ; Robotti, E
Diverse modalità di impiego del micromondo Frazioni di ARI-LAB 2 1-gen-2007 Pedemonte, ; Robotti, E
Funzionalità Didattiche: uno strumento operativo per progettare ed analizzare esperienze di laboratorio 1-gen-2007 Cerulli, ; Pedemonte, ; Robotti, E
Il ruolo del linguaggio naturale nella dimostrazione di un teorema di geometria 1-gen-2008 Robotti, E
Using Alnuset to construct the notion of equivalence and equality in Algebra 1-gen-2008 Chiappini, G; Pedemonte, B; Robotti, E
Role of an artifact of dynamic algebra in the conceptualization of the algebraic equality 1-gen-2009 Chiappini, G; Robotti, E; Trgalova, J
Mostrati risultati da 1 a 20 di 66
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile