The article concerns problems of continuity and discontinuity between ancient and late antiquity school. In particular, the pedagogic and encyclopedic thought in Augustine, Boethius and Cassiodorus is analyzed, as well as the practice of artes in the Historia Apollonii regis Tyri.

Scuola ed enciclopedismo nella tarda antichità

PITTALUGA, STEFANO
2009-01-01

Abstract

The article concerns problems of continuity and discontinuity between ancient and late antiquity school. In particular, the pedagogic and encyclopedic thought in Augustine, Boethius and Cassiodorus is analyzed, as well as the practice of artes in the Historia Apollonii regis Tyri.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
scuola.pdf

accesso chiuso

Tipologia: Documento in versione editoriale
Dimensione 239.31 kB
Formato Adobe PDF
239.31 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11567/235427
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact