The article examines how the historiographic topos of the School of Salamanca gradually became enucleated in parallel with the affirmation of Francisco de Vitoria himself as a renovator of the scholastic method until its recognition in the 20th century as the founder of a School.

La Escuela de Salamanca: una cuestión historiográfica

Simona Langella
2021-01-01

Abstract

The article examines how the historiographic topos of the School of Salamanca gradually became enucleated in parallel with the affirmation of Francisco de Vitoria himself as a renovator of the scholastic method until its recognition in the 20th century as the founder of a School.
2021
El articulo examina como el topos historiográfico de la Escuela de Salamanca fue poco a poco enucleándose paralelamente a la afirmación del mismo Francisco de Vitoria como renovador del método escolástico hasta su reconocimiento en el siglo XX cual fundador de una Escuela.
978-84-18206-61-0
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11567/1043577
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact