The study analyzes the Andrés Bello's theory of verbal tenses and the terminology that he adopted, to establish whether the theory and terminology would be more appropriate in teaching Spanish language to Italian.

Tiempo y didáctica. Los tiempos verbales de Bello y su aplicación a la didáctica del español para italófonos

DE HERIZ RAMON, ANA LOURDES
2012-01-01

Abstract

The study analyzes the Andrés Bello's theory of verbal tenses and the terminology that he adopted, to establish whether the theory and terminology would be more appropriate in teaching Spanish language to Italian.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Núcleos_De Hériz_2012.pdf

accesso chiuso

Descrizione: Articolo
Tipologia: Documento in versione editoriale
Dimensione 775.15 kB
Formato Adobe PDF
775.15 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11567/257261
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact